IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Regulamin

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Lita

avatar


PisanieTemat: Regulamin   Pon Lis 27, 2017 6:05 pm


1. Tematyka forum jest inspirowana kryminalną odsłoną obszaru Los Angeles. Zważywszy na chęć utrzymania realności miejsc, użyliśmy prawdziwych lokacji – nie wszystkie jednak brane są pod uwagę, a niektóre fakty dotyczące tych miejsc zostały zmienione na potrzeby historii.
2. Pamiętajcie, że forum jest stworzone, żeby zapewnić Wam miejsce do zabawy. Jednakże nikt nie będzie za Was rozwijał historii postaci – wszystko zależy od Was!
3. Na forum można przeklinać i nikt nikogo za to nie będzie ganiał. Jednakże prosimy o zachowanie umiaru i wykazanie się od czasu do czasu kulturą osobistą.
4. Gra w fabule nie jest tym samym co realny świat, więc nie mylcie tego. Co się dzieje w tematach między Waszymi postaciami lub między MG a postaciami, nie przenosi się na relacje między użytkownikami. To tylko zabawa, a każdy odgrywa rolę swojej postaci.
5. Pamiętajcie, że ortografia i interpunkcja są Waszymi przyjaciółmi i nikogo nie ugryzą. Posiadanie dysleksji nie tłumaczy niczego. Przeglądarki mają możliwość sprawdzania pisowni (ortografia) albo też możecie poszukać zasad interpunkcji, jak czegoś nie jesteście pewni. Internet jest tego pełen.
6. Jeżeli któryś z adminów prosi Was o coś lub upomina, aby czegoś nie robić, każdy ma obowiązek się do tego dostosować.
7. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w trakcie rozwijania się forum.
8. Użytkownicy mają zakaz tworzenia tematów. Wyjątkami są tematy obowiązkowe (karta postaci, relacje, mieszkanie/pokój, telefon) oraz tematy w dziale retrospekcji. Jeśli natomiast twierdzicie, że jakiś temat by się przydał, a go nie ma - zgłaszacie to w dziale propozycji.
9. Obowiązuje zakaz reklamowania innych for w tematach Offtopu czy na Chatboxie. Do tego jest odpowiedni temat z Wymianą bądź Partnerstwem (są to tematy odblokowane, więc nie trzeba tworzyć oddzielnego konta).
10. Niestosowne zachowanie na forum oraz łamanie regulaminu, będzie nagradzane ostrzeżeniami. Trzy ostrzeżenia = Ban. Jednakże osty nie są na stałe. Można je anulować aktywnością na forum oraz dobrym zachowaniem i pomocą wobec innych.


1. Rejestrujemy się ksywką/imieniem/nazwiskiem, czyli najlepiej tak jak do Was będą się zwracać inni. Ludzie nigdy się nie będą do kogoś zwracać per Wasza Wysokość lub BlackLabel, ponieważ jest to zwyczajnie za długie, a ludzie mają tendencję do uproszczania sobie wszystkiego. Postarajcie się, żeby to wyglądało naturalnie.
2. Zwróćcie uwagę czy nie ma już na forum postaci, która się nazywa tak jak chcecie się zarejestrować, ponieważ dublowanie nazw użytkowników raczej utrudnia sprawę niż usprawnia. 
3. Bez akceptacji karty postaci - nie ma gry. A jeśli macie jakieś wątpliwości lub pytania dotyczące pisania kp, piszcie do adminów, udzielajcie się na chatboxie lub przeczytajcie to co już napisali inni użytkownicy w ramach inspiracji.
4. Oddajemy już skończone karty postaci. Nie ma też ich poprawiania czy dopisywania szczegółów, o których się zapomniało. Jeśli jest to coś ważnego, co chcielibyście obwieścić światu, możecie rozegrać to fabularnie.
5. Wstawienie kp jest dla nas sygnałem, że kp jest gotowa do sprawdzenia. Pamiętajcie też, że nie liczy się szybkość napisania, a jakość. Sprawdźcie wszystko przed jej wstawieniem, ale też nie przeciągajcie tego w nieskończoność
6. Admini nie mają obowiązku sprawdzenia jednej kp więcej niż 3 razy. W przypadku, kiedy po tych 3 sprawdzeniach wciąż są rażące błędy - kp nie będzie więcej sprawdzana i zostanie usunięta.
7. Minimalny próg wiekowy postaci wynosi 18 lat, ponieważ wtedy postacie osiągają pełnoletniość i mogą samodzielnie podejmować decyzje.
8. Jeśli decydujesz się na tworzenie wpływowej/znaczącej postaci, licz się z tym, że twoja postać musi być aktywna na forum w fabule. Mowa tutaj o rangach specjalnych. Skoro obejmujecie z tytułu już ważną postać – rozwijajcie ją.
9. Tworzenie multikont jest jak najbardziej dozwolone i nieograniczone żadnym limitem, o ile każda z postaci będzie pielęgnowana.
10. Jeżeli po założeniu konta, użytkownik będzie totalnie nie aktywny przez 2 tygodnie, dostaje upomnienie od Admina. W przypadku kiedy w przeciągu kolejnego  tygodnia nie będzie żadnej reakcji, konto ulega kasacji.
11. Osobniki, które oddały kartę postaci, po tygodniu nieaktywności dostają ostrzeżenie (ostrzeżenie to nie to samo co upomnienie). Po otrzymaniu trzech ostrzeżeń, konto zostaje przeniesione do Nieaktywnych, a jedynym wyjątkiem w tym przypadku jest napisanie posta zgłaszającego nieobecność. Pamiętajcie, że aktywność na cb nie jest aktywnością fabularną! 
12. Jeśli kogoś ma nie być na forum dłużej niż 4-5 dni, uprasza się o zgłoszeniu tego w Nieobecnościach. W przypadkach, kiedy nagle zła siła pozbawiła was internetu w domu – pozostaje zawsze internet w telefonie lub wi-fi w miejscach publicznych, żeby jakkolwiek poinformować Adminów o waszej dłuższej nieobecności.


1. Avatar musi przedstawiać Waszą postać. Ponieważ forum działa w oparciu na zdjęciach – Wasze avatary również powinny nimi być. Rozmiar każdego avatara to 250px szerokości na 400px wysokości.
2. Obrazki w podpisach mają być nie większe niż 500px szerokości. Ta długość również dotyczy innych zamieszczanych przez was obrazków czy napisów w obszarze postowym.
3. Jeżeli zdecydujecie się na wizerunek jakiejś postaci to od razu po zaakceptowaniu waszej karty postaci, złóżcie rezerwacje w stosownym temacie. Wcześniejsze rezerwacje będą usuwane.
4. W przypadku, kiedy dwóch graczy chce stworzyć bliźniaków/bliźniaczki, dozwolone jest używanie tego samego wizerunku. Jednakże, gracze muszą się między sobą dogadać, a następnie poinformować któregoś z Adminów o takiej sytuacji.
5. Grafiki użyte na forum są grzecznie pożyczone z ogólnodostępnych portali w internecie. Nie podpisujemy się pod nimi jakoby były nasze.


1. Piszemy w 3 osobie liczby pojedynczej w czasie przeszłym, aby tworzona przez was historia przybrała formę książkową.
2. Posty nie powinny być krótsze niż średnio do połowy avatara (około 6-8 rozbudowanych zdań). Oczywiście miło byłoby widzieć dłuższe posty, ale też nie boskie eseje na milion stron.
3. Jest totalny zakaz używania emotikon w postach, chyba że jest to temat w Offtopie lub w Komunikacji. 
4. Wypowiedzi postaci należy zacząć od myślnika. Warto też jakoś pogrubić czcionkę lub zaznaczyć kolorem, żeby były bardziej widoczne. Myśli postaci piszemy kursywą.
5. Jeśli chcecie zmienić lokalizację waszej postaci, na koniec pod postem piszecie formułkę [z/t] (z tematu). To się tyczy momentów, kiedy kończycie z kimś pisać i nie wiecie, gdzie dalej wasza postać wędruje albo też piszecie [z/t – nazwa waszej postaci lub też kilku – nazwa tematu do którego wędrujecie]. Wtedy dopiero możecie zacząć pisać w nowym temacie i jest zachowana ciągłość.
6. Tutaj również obowiązują zasady ortografii i interpunkcji.
7. Zabrania się pisania posta pod postem (chodzi o dwa własne).
8. W przypadku multikont, nie ma możliwości, żeby jedna z postaci wiedziała co robi druga lub żeby wiedziała o rzeczach, o których wie ta druga (bądź trzecia czy inne miliony). To samo dotyczy interakcji z innymi graczami. Jest to możliwe dopiero wtedy, jeżeli odbyło się to fabularnie lub macie zapisane pewne fakty z życia w waszych kartach postaci. 
9. Uśmiercanie cudzych postaci może się odbyć tylko i wyłącznie za zgodą drugiego gracza. Należy w tej sprawie wysłać pm’ke (private message) informacyjną do adminów i oczywiście po ustaleniu okoliczności etc. Obijanie sobie nawzajem ryja, jak najbardziej dozwolone do granic możliwości.
10. Jeśli nie masz z kim pisać to złóż swoją ofertę na cb lub w temacie Kompani do pisania. Zawsze znajdą się chętni do pisania. Jeśli nie na sesję 1 na 1 to zawsze można dołączyć do już trwającej, oczywiście po dogadaniu się z grającymi tam ludźmi. 
11. Pamiętajcie o tym, żeby odpisywać ludziom z którymi gracie. Nawet jeśli nie macie weny lub cokolwiek, to jeden post na tydzień naprawdę można napisać.
12. Jeśli przeczytaliście uważnie regulamin, ten podpunkt nikogo nie powinien w takim razie zaskoczyć. W oddzielnym temacie z podpisami, do podpisu Waszej postaci dodajcie końcówkę zdania 'Na forum chciałabym/chciałbym być traktowany...'. Będziemy wtedy wiedzieć kto szanuje porządek i będzie mógł rozpocząć grę.


1. MG ma zawsze racje, a jak jej nie ma to dyskretnie go upominajcie.
2. Mistrz Gry ma prawo decydować o czynnikach, które wpływają bezpośrednio na to, co stanie się z waszą postacią, ponieważ to on kreuje świat.
3. Czynności w większości przypadków powinny być pisane w czasie niedokonanym, ponieważ to MG decyduje w poście sędziowskim, czy wasze zamiary się powiodą bądź nie.
4. Podczas trwania rozgrywki należy poinformować na chatboxie o napisanym poście. Dlatego w trakcie trwania eventu uprasza się o nie zaśmiecanie chatboxa zbędnymi dialogami, ponieważ utrudnia to przekazywanie informacji.
5. Podczas sesji, posty mają być krótkie i treściwe, na zasadzie akcja-reakcja. Nie piszcie esejów, nikt nie chce czekać na odpisanie trzy godziny, myślcie o innych.
6. Każdy użytkownik jest zobowiązany do trzymania się kolejki wyznaczonej w poście MG. Jeśli ktoś w trakcie trwania przygody dojdzie, melduje się na chatboxie i wtedy jest wstawiony na koniec.
7. Jeżeli rozgrywka trwa więcej niż 1 dzień. Gracze mają obowiązek trzymania się kolejności pisania lub przestrzegania zarządzeń wydanych w związku z tym przez MG.
8. Bezpodstawne wstrzymywanie trwającej rozgrywki będzie karane ostrzeżeniem. Jeśli nie możesz napisać, poinformuj o tym na cb lub któregoś Admina przez pw, żeby cię pominąć lub wykluczyć całkowicie.
9. MG wymyśla wam przygodę, więc postarajcie się z nim współpracować i zaznaczać swoją obecność, żeby wiedział z czego może rzeźbić.


1. Pierwszy i najważniejszy punkt, który apeluje do was o zachowanie rozwagi, jeśli chodzi o kłótnie. Jeśli macie jakiś problem z innym użytkownikiem – piszcie pm’ki lub wymieńcie się mailami czy innym gadu. Raczej nikt nie chce czytać co się wam nie podoba i jakie macie zarzuty do siebie. Problemy rozwiązujcie poza wglądem innych. Jeśli nie będzie to przestrzegane, a admin poinformowany oraz jego interwencja nie poskutkuje, będą wyciągane odpowiednie konsekwencje.
2. Rozmowy na chatboxie nie mają przypominać spamu między 2-3 osobami na tematy prywatne. Od tego są komunikatory lub telefony. Oczywiście rozmawiajcie ile wlezie! Ale tak, żeby nikt nie czuł się olany i żeby mógł się jakkolwiek wypowiedzieć. Komunikacja jest ważna!
3. Jesteśmy mili i nie dyskryminujemy innych za ich poglądy lub wypowiedzi. No chyba, że to skończona głupota. Dystans do świata i tolerancja – to jest klucz!
4. Pamiętajcie, że używając sarkazmu należy mieć wyczucie. Niektórzy nie odróżniają go od chamstwa, więc Admini będą reagować.


Ostatnio zmieniony przez Lita dnia Sob Gru 02, 2017 10:35 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
 
Regulamin
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Are you brave enough? ::  :: -
Skocz do: